India en Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maaike Schiebaan - WaarBenJij.nu India en Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maaike Schiebaan - WaarBenJij.nu

India en Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Maaike

20 Januari 2018 | Cambodja, Phnom-Penh

Hee allemaal,

Hier na een lange tijd weer een blog van mij.
5/6 weken geleden vertrok ik met het vliegtuig naar India. Ik lande met het vliegtuig in Delhi. Moest vanaf daar 25 uur met de trein naar Mumbai. Ik bleef daar voor 10 dagen en moest daarna voor 35 uur met de trein naar Madurai....
Het was al met al veel gereis maar ook wel weer een leuk avontuur. Ik denk niet dat ik snel ga vergeten.
De eerste 10 dagen was ik dus in Mumbai. Het is een super grote stad, de grootste stad van India met waarschijnlijk zo ongeveer 18 miljoen inwoners. We verbleven daar als groep in een klein appartement. In Mumbai hebben we veel in de preschool geholpen en zijn we ook een keer naar een sloppenwijk geweest.

De afgelopen 3 weken was ik in Madurai en dat is zo'n verschil vergeleken Mumbai. In Mumbai was het altijd druk en in Madurai kon je de vogels en de krekels horen. Het voelt meer als thuis alleen dan veel en veel mooier. In Madurai gingen we veel naar de sloppenwijken om mensen te bezoeken en we speelden met de kinderen. Ook hebben we 2 tempels bezocht wat indrukwekkend was.
In december en januari is het een tempelseizoen hier in India dus veel mensen gaan naar de tempel. Ik hoorde bijna altijd wel muziek wat uit de tempels kwam. Aanbiddingsmuziek voor de goden.

Nu ben ik in Cambodja, ik verblijf dicht bij de hoofdstad Phnom Penh. Ik heb daar ook de andere helft van het team ontmoet wat erg leuk was. Ik verblijf nu voor 3 weken in een dorp. Het is allemaal super basic maar een erg leuke ervaring. Het leven hier is vroeg naar bed en vroeg uit bed. Volgende week ga ik in een week een huis bouwen met ons hele team. Het zal vermoeiend zijn hier in de hete zon maar het gaat vast goed komen.

Het is apart om te bedenken dat ik over een maand al thuis ben. Maar ik weet dat ik gewoon moet genieten van de tijd hier dus ga dat ook doen :)

Ik zie er naar uit om iedereen volgende maand te ontmoeten en om mijn verhalen te vertellen.

Liefs Maai

  • 20 Januari 2018 - 10:40

    Joke Peters:

    Lieve Maaike,

    Altijd weer fijn om weer wat te lezen van je.
    Wat een avontuur........ allemaal.
    Ben ook heel benieuwd naar je verhalen.
    Zet'm op de laatste maand, voordat je het weet ben je weer in onze koude landje.
    Gods Zegen in alles wat je doet.

    Dikke knuffel van Joke.

  • 20 Januari 2018 - 11:28

    Andrea Kingma-van Ommen :

    Lieve Maaike,

    Wat leuk om nu weer wat van je te horen. Ik had er net gisteren over met je moeder. Wat een avontuur beleefden je toch.
    Een Gezegende tijd nog met de laatste weken in Cambodja. En wij zijn ook benieuwd naar je verhalen en foto's. Of ben je niet zo'n fotograaf

  • 27 Januari 2018 - 13:41

    Rieke:

    Lieve Maaike,
    Geniet nog de komende maand, we zijn benieuwd wat er nog gaat gebeuren!
    Het zal vast bijzonder zijn.
    Maar we zien er ook naar uit dat je weer thuis bent, dan ben je ons buurmeisje, haha...
    Tot dan en enjoy! BeBlessed
    Xxx Anko, Rieke, Loïs, Stijn en Daantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2018

Weer thuis!

20 Januari 2018

India en Cambodja

09 December 2017

Outreach in aantocht

10 Oktober 2017

Op mijn plek

25 September 2017

De eerste dagen
Maaike

In deze blog vertel ik over de DTS die ik de komende 5 maanden ga doen. Ik hoop dat ik jullie doormiddel van deze blog goed op de hoogte kan houden.

Actief sinds 30 Aug. 2017
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 8081

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: